מצבר לרכב עשוי מלוחות עופרת, תחמוצת עופרת וחומצה גופרתית.
לוחות העופרת הם המסוף השלילי. תחמוצת העופרת היא הטרמינל החיובי. החומצה הגופרית מספקת תגובה כימית המייצרת חשמל מתגובה כימית בין שני הטרמינלים
מה ההבדל בין מצבר רכב למצבר של אוטובוס
מצבר לרכב קטן וקל יותר, ולכן ניתן להרכיב אותו מתחת למכסה המנוע. סוללת אוטובוס גדולה וכבדה יותר, ולכן היא בדרך כלל יושבת בחלק האחורי של האוטובוס.
המתח של מצבר לרכב הוא 12 וולט. המתח של סוללת אוטובוס נע בין 24 וולט ל-120 וולט.
למצבר לרכב יש כבל בודד שמתחבר למנוע המתנע. למצבר אוטובוס שלושה כבלים המתחברים למנועים החשמליים לכל גלגל.
איך לבחור מצבר לאוטובוס?
בחירת המצבר המתאים לאוטובוס שלך היא לא משימה קלה. יש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון לפני שמקבלים החלטה. להלן כמה מהשיקולים החשובים ביותר.
– עלות: זהו אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מצבר לאוטובוס שלך. כדאי לברר כמה אתה יכול להרשות לעצמך ואיזה סוג סוללה יתאים לתקציב שלך.
– גודל: חשוב גם להבין איזה גודל ומשקל אתה צריך ואיזה סוג מקום פנוי יש לך באוטובוס להתקנה.
– ביצועי מזג אוויר קר: אם אתם מתכננים להשתמש באוטובוס שלכם במזג אוויר קר, חיוני שהסוללה תהיה בעלת ביצועים טובים במזג אוויר קר, כך שהיא לא תתחמם יתר על המידה או תפסיק לעבוד במהלך חודשי החורף.
– פריקה עמוקה
שימו לב לשחיקת מצבר האוטובוס
כאשר נעשה שימוש בסוללה, בלאי מצבר האוטובוס יגדל. הבלאי יכול להיגרם מגורמים שונים, כגון טמפרטורה או קצב פריקה.
חשוב לפקוח עין על בלאי מצבר האוטובוס כדי למנוע בעיות בכל הנוגע לטעינה ופריקה. עלייה בשחיקה של מצבר האוטובוס תוביל לירידה בביצועים ועלולה גם להוביל לכשל בטרם עת של המצבר.
איך לקבל המלצות על מצבר אוטובוס?
הדרך הטובה ביותר לקבל המלצות על מצבר לאוטובוס היא לדבר עם מישהו שיש לו ניסיון בתחום זה.
אם אתה מכיר מישהו שיש לו מצבר לאוטובוס, שאל אותו על הניסיון שלו. אם אינך מכיר מישהו עם סוללת אוטובוס, דבר עם אנשים במדור הרכב בחנות המקומית שלך וראה מה הם ממליצים.