ההסתדרות 35, חיפה

072-3929-707

ראשון-שישי 8:00 - 17:00

אל תמהרו להחליף – איך מטעינים מצבר ובודקים אותו?

הטענת מצבר באמצעות כבלים

מצבר הוא מסוג הדברים שאנחנו נזכרים בו רק כשהוא מתקלקל. כאשר הרכב לא מתניע, לפני שאתם קוראים קדיש על המצבר הישן, תוכלו לנסות תחילה להטעין אותו. אז איך בודקים מצבר? ואיך להטעין מצבר? כל התשובות ועוד במדריך הבא.

המצבר אחראי על זרימת החשמל ברכב, החל מהנעת הרכב, ועד להפעלה של המזגן, החלונות, השעון, הרדיו ומערכת המולטימדיה במידה ויש. אורך חייו של מצבר נע בין 3-4 שנים ברוב המקרים.

סימן שכדאי לבדוק את המצבר

לפני שתקבעו את מותו של המצבר, כדאי לבצע קודם בדיקה על מנת לבדוק שהכול תקין. לעיתים תוכלו לסגור את הסיפור על ידי תיקון ממוקד, מבלי להחליף את המצבר.

בדומה לגוף האדם שמעלה את החום כאשר יש דלקת או זיהום, המצבר גם הוא שולח לנו סימנים שמשהו לא תקין. למשל, החלונות איטיים או נתקעים, וכבר לא עולים ויורדים בקלות כמו פעם. סימן נוסף הוא קושי בהתנעה, כאשר לעיתים נדרשים מספר ניסיונות להתניע את הרכב. המזגן עלול להשתעל קלות, והסימן הבולט מכולם – נדלקת נורת המצבר או נורת חיווי. כל הסימנים האלו, מצביעים על כך שהגיע הזמן לבצע בדיקה למצבר שלכם.

איך בודקים מצבר ואיך זה עובד?

על מנת לבדוק את בדיקת המצבר יש להיעזר בשירותי חשמלאות רכב, או במוסך. היום קיימות מגוון חברות שמציעות שירותי החלפת מצברים ובדיקת מצברים עד הבית, מה שחוסך מכם את ההגעה למוסך. הבדיקה מתבצעת באמצעות רב מודד, בעזרתו אנשי המקצוע יכולים למדוד את המתח ואת הזרם, ולקבל תמונה מלאה על מצב המצבר. כלי נוסף שיתבצע בו שימוש הוא מד השראתי, העוזר לאתר זליגת חשמל. כשאנשי המקצוע יבדקו את הרכב שלכם, הם ידעו לקבוע אם “הלך המצבר” ויש להחליפו, או שניתן להטעין את המצבר. ניתן לבצע בדיקת זליגת זרם, על מנת להפריד בין הקריאות של צרכני החשמל השונים ברכב. הטווח המומלץ הוא בין 25 ל-70 מילאמפר ביום.

איך להטעין מצבר?

כאשר הרכב עומד ללא תנועה במשך זמן ממושך, הוא עלול לעיתים לעשות בעיות בהנעה הראשונית. במצב כזה, ההמלצה היא להטעין את המצבר בעזרת כבלים שיתחברו למצבר של רכב אחר בעל מתח זהה. זה השלב בו חשוב להקפיד על ההוראות, ולבצע את הדברים בצורה מדויקת. זכרו שמדובר במצברים הנושאים זרם חשמלי, והתנהלות לא נכונה עלולה לסכן חיים.

כאשר שני הרכבים כבויים – נתחיל מהמצבר התקול – בשלב הראשון יש לחבר את הכבל האדום להדק הפלוס. לאחר מכן נחבר את הקצה השני של אותו הכבל (האדום) להדק הפלוס במצבר התקין. קחו נשימה – אתם בחצי הדרך. כעת עברו לכבל השחור, וחברו אותו להדק המינוס במצבר התקין, ולבסוף חברו את הקצה של אותו הכבל למצבר התקול.

אחרי שכל הכבלים במקומם הנכון, ודאו זאת בשנית וכעת ניתן להתניע את הרכבים – תחילה את הרכב התקין, ולבסוף ברכב עם המצבר התקול. המתינו 30 דקות וכבו את הרכב התקול. במידה והוא לא מתניע, ככל הנראה שתזדקקו להחלפת מצבר.

לא בטוחים איך בודקים מצבר ואיך להטעין מצבר? היועצים שלנו ישמחו לסייע לכם

למידע נוסף ולהזמנות חייגו 072-3929-707 או פנו בטופס:

מאמרים נוספים